Avenida.no

Ting CRM holder styr på for reiseoperatører

Det kan høres flåsete ut at du kan revolusjonere driften med et CRM-system, men det kan du faktisk. Og, det er ikke mer hokus pokus enn at du sparer deg for enormt mye tid. Dessuten vil alltid systemet optimalisere driften din opp mot markedet.

I tilfelle du ikke visste det, er markedet stadig i endring. Det må du ta høyde for når hjulene begynner å rulle for alvor.

Hva er CRM?

Du lurer kanskje på hva er crm, og det er noe vi kan forklare med noen enkle setninger:

Et kunderelasjonssystem (Customer Relationship Management) er et dataprogram som hjelper deg å knytte deg til kundene dine. Med dette systemet kan man automatisere ting som å sende bestillingene, sende faktura og levere nye tilbud.

Alt dette kan automatiseres ved å legge inn detaljene én gang. Her sparer man allerede mye penger. Man trenger ingen assistent som tar seg av kundene, og man sparer enormt mye tid.

Det er her man ikke skal hvile på laurbærene, men sette i gang med å markedsføre seg enda mer.

Men CRM-systemet har så mye mer å by på. Et avansert lagerføringssystem, et B2B system når bedriften trenger råvarer, komponenter, halvfabrikata også videre. CRM-systemet er fullt integrert med distribusjonen, slik at man kan se når leveranser kommer og når man må ha bestillingene klare.

Det hele er en del av det som på fint kalles SCM-systemet – Supply Chain Management, eller verdikjedehåndteringen. Dette er så viktig at de fleste store bedrifter allerede har systemene integrert. Er det verdt å investere i det?

Konklusjon – la noen andre gjøre jobben

Du har nå fått svar på hva er crm! Det kan være like greit å la ekspertene gjøre Crm-jobben. Da sparer man seg enda mer tid, noe som er helt avgjørende for å oppnå suksess i dag.